21 oktober 2006

2006-05-09

Filmstudion är inne i värsta mediahypen just nu... I går var en av våra elever på Morgonpasset och snackade om sin film. I dag blev jag och två andra elever intervjuade av "P5 idag". Nervöst men roligt. Jag tror att jag gjorde bort mig lite, men det får man väl räkna med när man får svåra frågor som man inte riktigt kan svara på.

Min chef lyssnade och var nöjd, och det var ju bra för då kanske han vill ge oss pengar till våra dyra (fast billiga) projekt i fortsättningen... Fast om jag känner honom rätt så har han glömt bort det i morgon...

Samtidigt idag spelar Utbildningsradion in en halvtimmes dokumentär om vår fjärde elev. "Älska film" heter programmet och kommer att gå i höst på prime time SVT.

Vadan all denna mediala uppmärksamhet? Jo, vi gör världens coolaste projekt, "Mitt Stockholm" där sex unga människor gör varsin dokumentärfilm om sin omgivning. En kommer att handla om ett bögpar som jobbar som väktare på Ekerö, en annan om kassalinjen på PrisXtra, en tredje om ätstörningar, en om starka och frigjorda invandrartjejer, osv...

Inga kommentarer: